Dematic zet de reeks internationale klantendagen verder op de Arvato SCM Solutions-beurs in het Duitse Hannover.
Op 19 april a.s. zullen internationale klanten er van gedachten wisselen met diverse vertegenwoordigers en experts uit de kledingindustrie over de toekomst van de sector, en bestaande en toekomstige noden van de supply chain.
De nadruk ligt op de gezamenlijke ontwikkeling van innovatieve oplossingen, bekeken vanuit verschillende invalshoeken. In een vertrouwelijke en creatieve werksfeer wordt er gediscussieerd over de nieuwste trends en de toekomstige noden van de retailsector, voorbeelden van best practices, enzovoort. De deelnemers kunnen ook kennismaken met Arvato's fulfillment-oplossingen voor internationale e-commerce. De reeks klantendagen wordt vervolgens voortgezet in Italië, Spanje en Frankrijk.
'Na onze succesvolle kick-off brengen we de internationale kledingsector opnieuw samen voor een intensieve uitwisseling van know-how', zegt Jessica Heinz, de marketingdirecteur van Dematic. 'Door de krachten te bundelen, willen we de ontwikkeling van toekomstgerichte technologieën voor Intralogistics een nieuwe stimulans geven. Tal van technische vereisten plaatsen de kledingindustrie namelijk voor aanzienlijke uitdagingen in de toekomst. Op het openingsevenement van deze reeks hebben we vastgesteld dat in de sector een grote behoefte heerst aan informatie over deze complexe materie.'
In zorgvuldig geleide overlegrondes met een verscheidenheid aan invalshoeken zullen de deelnemers samen innovatieve oplossingen ontwikkelen die een antwoord kunnen bieden op de concrete noden van de gebruikers.
Voor deze editie heeft Dematic de handen in elkaar geslagen met de e-commerce expert Arvato. Lutz Meier, die de operationele leiding heeft van Arvato's aanwezigheid op het beursterrein in Hannover, legt uit waarom de klantendagen van Dematic zo interessant vindt: 'We vinden heel belangrijk om met modemerken en onze partners van gedachten te wisselen over nieuwe ontwikkelingen op de markt. Alleen wie open staat voor dialoog maakt tegenwoordig nog kans op slagen.'
Arvato biedt uitgebreide fulfillment-diensten in internationale e-commerce, zoals logistiek, klantenservice, financiële diensten en de ontwikkeling van webshops. Door middel van een bezoek ter plaatse kunnen de deelnemers aan de klantendagen van Dematic ook kennismaken met het portfolio van Arvato. Daarbij ligt de nadruk op toekomstige noden inzake de supply chain in de kledingindustrie. De bezoekers krijgen niet alleen heel veel informatie, maar kunnen ook met collega's uit de sector ervaringen uitwisselen.
De "European Customer Days" worden later voortgezet in andere landen. Tijdens het evenement bij Arvato zullen de datums bekendgemaakt worden van evenementen in Italië, Spanje en Frankrijk. Deelname is telkens gratis, maar het aantal plaatsen is beperkt. Wie geïnteresseerd is, wordt daarom verzocht om zich te registreren bij Dematic voor de klantendag naar keuze.
De deadline om zich in te schrijven voor het evenement bij Arvato is 12 april 2018. Het online inschrijvingsformulier en meer informatie over de locatie vindt u hier: http://www.dematic.com/ecd2018