Hotraco Group is uitgegroeid tot één van de grootste aanbieders van innovatieve automatiseringssystemen voor de veehouderij, tuinbouw en gewasbewaring.
Deze systemen zijn voorzien van eigen hard- en software en leveren betrouwbare stuurinformatie (live data) en duurzame prestaties, zodat eindklanten de beste resultaten behalen voor dier, gewas en mens.
Hotraco’s focus op innovatie, service en de krachtige samenwerking met het wereldwijde dealernetwerk, installateurs en eindklanten heeft van hen tot een wereldspeler gemaakt. Controle en beheer over alle systemen wereldwijd was daarom van belang om het overzicht te kunnen bewaren. Om hier meer over te weten te komen, gingen we in gesprek met Martien Selten, Service Manager bij Hotraco.
Wereldwijd goede service aan systemen
'Om wereldwijd een goede service te bieden, worden onze dealers opgeleid om met onze systemen te werken. Met complexere klantvragen komen ze bij onze serviceafdeling terecht', aldus Martien Selten. Hotraco maakt gebruik van het IXON Cloud-portaal en de IXrouters, geheel voorzien van hun eigen huisstijl. Daarnaast is de IXON app onder de naam “SyslinQ Remote App” gepubliceerd in de app-store. Dit totaalpakket is het verlengstuk op de Hotraco-systemen waarmee ze service op afstand kunnen verlenen.
'We bieden de router optioneel aan, maar wel met het advies om deze af te nemen voor het kunnen leveren van remote service en onderhoud', legt Martien uit. 'In 90% van alle gevallen lossen we problemen op via VNC of HTTP. In de andere 10% loggen we in op onze eigen Linux-applicatie via VPN. Dan kunnen we SSH commando’s uitvoeren om de pc te checken.'
Eén platform voor het beheren van alle systemen en gebruikers
Er hangen inmiddels ruim 1.000 IXrouters in het veld. Met deze aantallen is overzicht houden essentieel: 'Om het overzicht te houden, hebben we in IXON Cloud een uitgebreide boomstructuur opgezet. Onder het Hotraco-account vallen onze divisies, zoals Agri. Daaronder alle dealers met hun eigen subcompany en daaronder hangen vervolgens de eindklanten', vertelt Martien Selten.
Martien houdt controle over de systemen en beheert alle rechten via het IXON-platform. 'We willen voorkomen dat klant A bij het systeem van klant B kan; maar Hotraco moet overal kunnen meekijken', geeft hij aan.
'Het voordeel van IXON is dat er geen abonnementssysteem is, slechts de eenmalige aankoop van een router. Service op afstand bieden we volledig gratis aan! Dát is ons onderscheidende vermogen', aldus Martien. Daarmee levert Hotraco zowel ondersteuning aan de dealers en installateurs als aan diens eindklanten.
De keuze voor IXON is onder andere gebaseerd op de eenvoud in gebruik en installatie. 'We waren op zoek naar een stabiel systeem dat we plug & play op internet konden aansluiten. Voorheen hadden we gedoe met port forwarding, want bij iedere boerderij was een andere lokale routerconfiguratie nodig', klinkt het nog.
IXON biedt een end-to-end industriële serviceoplossing met toegang op afstand, datalogging, dashboards, alarmering en nog veel meer. Het IXON-productportfolio bestaat uit het IXON Cloud-platform en de IXrouter, een industriële VPN-router en data gateway, die speciaal is ontworpen om machines veilig te verbinden en het risico op datalekken te minimaliseren.
FOTO: Het Hotraco stal-conditie monitoringssysteem.
Klik hier voor meer succesverhalen
Wil je nu alvast meer weten? Bezoek https://www.ixon.cloud/nl