Wat millennials van een job verwachten.
In een recente enquête werd millennials (degenen die geboren zijn tussen 1980 en 1994) door staffing specialist Walters People gevraagd wat voor hen het belangrijkst is in hun professionele leven.
Vermits millennials een alsmaar groter deel van de beroepsbevolking uitmaken, wordt het steeds belangrijker om te begrijpen wat hen boeit en motiveert op de werkvloer. De twee belangrijkste factoren die volgens deze enquêteresultaten tot werktevredenheid leiden, zijn de mogelijkheid om nieuwe uitdagingen aan te gaan en een goed evenwicht tussen werk en privéleven te vinden.
De factor die een millennial het meest waarschijnlijk z’n job doet verlaten, is een gebrek aan doorgroeimogelijkheden.
Millennials zijn opgevoed met het idee dat ze alles kunnen bereiken, en ze worden gemotiveerd door tal van mogelijkheden en professioneel zelfvertrouwen. Tegelijkertijd erkennen ze het belang van een gezonde levensstijl en het vinden van een balans tussen persoonlijke en sociale prioriteiten en werk.
1. Meer dan eender welke generatie voor hen, worden millennials gemotiveerd door concrete beloningen
Ze zijn ambitieus en willen snel resultaat van hun hard werk zien, of dat nu het succes van een project of een persoonlijke promotie is. Werken om te werken is niet langer een optie voor een generatie die is opgevoed om onmiddellijke voldoening te krijgen. Daarom doen millennials het meestal goed in functies met duidelijke doelen en mijlpalen die gekoppeld zijn aan relevante beloningen.
2. Millennials willen dat hun job iets betekent
In tegenstelling tot de prototypische klokprikkers van de vorige eeuw, die tevreden waren met een 9-5 job, zijn millennials op zoek naar een hoger doel in hun werk. Ze worden gedreven door mogelijkheden om de gemeenschap te dienen, mensen in nood te helpen, nieuwe dingen uit te vinden en in het algemeen hun stempel op de wereld te drukken. Door hen zinvolle projecten aan te bieden, worden ze geïnspireerd om hard te werken.
3. Ze verwachten vrijheid
Anders dan hun ouders, verwachten millennials niet dat ze tijdens hun vaste werktijden verantwoordelijk worden gesteld voor alles wat ze doen. Millennials houden van flexibiliteit en vrijheid, de mogelijkheid om ten minste een paar dagen per week thuis te werken en de verwachting dat het afkrijgen van het werk belangrijker is dan de tijd die effectief op het werk doorbrengen. Met andere woorden, ze willen vertrouwen en respect.
4. Millennials zijn sociaal
Ze zitten op verschillende social media-platforms en brengen elke dag een aanzienlijke hoeveelheid tijd online door. Net daarom is het noodzakelijk om ervoor te zorgen dat u een solide online aanwezigheid heeft. Zoals een bedrijf zijn merk accuraat moet vertegenwoordigen in alle elementen van hun online en sociale mediacampagnes, zal een slimme millennial zijn of haar persoonlijke merk op de juiste manier beheren.
5. Millennials houden van lof
Hoewel ze goed reageren op tastbare beloningen zoals promoties, loonsverhogingen en extraatjes, kicken ze ook op verbale en publieke erkenning. Ze willen erkend worden voor hun harde werk.