Het nieuwe nummer 225 van Automation Magazine heeft als centraal dossier: ‘Technologische Start-Ups.’
Een start-up is een beginnend bedrijfje – jonger dan drie jaar – dat een nieuw product of een nieuwe dienst wil lanceren, daarbij gebruik maakt van nieuwe, innovatieve ideeën en technologie, en gericht is op een snelle groei. Tot zover de theorie, want een start-up is vooral veel durf, een duidelijke visie welk product of dienst de markt nodig heeft, … en een grote stapel geld.
Alles start met een goed idee. Maak een prototype, en deel dat idee met je omgeving, familie, vrienden en betrouwbare mensen uit de sector waarin uw dienst of product zich situeert. Stuur bij na feedback en probeer je idee wettelijk te beschermen. Daarna start de zoektocht naar geld. Investeerders zullen vooral willen weten of de start-up schaalbaar is. Anders gezegd: uw product of dienst zijn een specifieke oplossing voor een probleem. Dat begint klein, maar moet het potentieel hebben om wereldwijd gebruikt te worden.
Een start-up verbrandt kapitaal dus moet er snel worden geschakeld. Een minimum viableproduct of dienst wordt gelanceerd – in feite nog niet helemaal af – en aan de hand van gebruikerservaringen wordt dit verder ontwikkeld. Daarna is het groeien, groeien, groeien …
Lees in dit dossier het wedervaren van enkele start-ups. Klik hier onderaan op de cover van Automation Magazine nummer 225 om het volledige dossier over start-ups te lezen.