Selecteer de taal

  • facebook logo
  • linkedin logo
  • twitter logo

Schneider Electric doet een oproep aan regeringen, bedrijven en individuen wereldwijd om zich bewust te worden van de gigantische rol die ze kunnen spelen bij het bouwen van een meer elektrische en digitale toekomst, die veerkrachtig is op het vlak van energie. 

'Wegstappen van fossiele brandstof is essentieel, maar het zal tijd vergen – en de tijd begint te dringen wat betreft de klimaatverandering', aldus Gwenaelle Avice-Huet, Chief Strategy en Sustainability Officer van Schneider Electric. 'Het goede nieuws is dat er oplossingen zijn die we vandaag nog kunnen inzetten. We kunnen vooral veel meer doen om te optimaliseren hoe we energie gebruiken. Deze vraagzijde van het energieverbruik is een belangrijke hefboom, en verdient veel meer actie en aandacht dat het momenteel krijgt.'

Mevouw Avice-Huetwoont de Climate Week NYC 2022 bij met verschillende andere senior executives van Schneider Electric. Het evenement, dat doorgaat van 19 tot 25 september, brengt invloedrijke leiders uit de zakenwereld, overheden en de klimaatgemeenschap samen om klimaatactie en -bewustzijn te creëren. ​ 

Het evenement vindt dit jaar plaats tegen de achtergrond van een wereldwijd dramatisch verstoord energielandschap. De stijgende energieprijzen hebben aangetoond dat de energietransitie niet enkel een ecologische, maar ook een maatschappelijke kwestie is, en dat we de ongelijke en vaak erg pijnlijke economische schade van de crisis moeten aanpakken. 

Schneider Electric richtte in 2020 haar eigen Sustainability Research Institute op, die haar bijdrage aan het klimaat- en energiedebat verder moet versterken. De rapporten van het instituut leveren kostbare inzichten en beleidsaanbevelingen over het onontgonnen potentieel van elektrificatie, digitalisering, efficiëntie en circulariteit. Het onderzoeksteam werd significant uitgebreid sinds haar oprichting, en werkt regelmatig samen met externe onderzoekspartners en invloedrijke partijen zoals de World Green Building Council en BloombergNEF. ​ 

Schneider Electric wordt algemeen erkend voor het feit dat ze een marktleider en facilitator is op het vlak van ESG (milieu-, sociale en bestuurscriteria). Eerder deze zomer bevestigde het bedrijf haar inzet om tegen 2050 netto-nul te bereiken over haar volledige waardeketen. Het werd één van de eerste organisaties ter wereld waarvan deze inzet werd bekrachtigd door het Science Based Targets initiative  (SBTi). ​ 

De producten, software en diensten van Schneider Electric helpen haar klanten en partners om hun CO2-uitstoot te beperken en veerkrachtiger te worden. Tijdens haar jaarlijkse paradepaardje, de Innovation Summit World Tour, een evenement voor klanten en partners, kondigt het bedrijf een reeks innovaties aan op vlak van efficiëntie en duurzaamheid. 

 

Inschrijven nieuwsbrief

Streep NL
Streep NL
Streep NL

Content Partners

logoIMmetrand

INDUMOTION

InduMotion vzw is de Belgische vereniging van fabrikanten, invoerders en verdelers van diensten en materiaal voor …

Lees meer ...

 

 

 

Partners

logopagina