Sirris, dat is opgericht en wordt beheerd door de technologische industrie zelf, heeft de belangen van de Belgische bedrijven altijd op de eerste plaats gesteld.
Kort samengevat kunnen ze op Sirris rekenen om de technologie concreet vorm te geven, wat resulteert in ongeveer 1.300 innovatieprojecten per jaar. De laatste tijd is de wereld echter fundamenteel veranderd en heeft de organisatie een tandje moeten bijsteken. Het resultaat? Een vernieuwde identiteit, met heel wat troeven om bedrijven met een honger naar technologische innovatie beter te ondersteunen.
Een wereld in beweging
'Grondstoffenschaarste, klimaatverandering, energiecrisis, verstoorde toeleveringsketens, hybride werken, veranderend consumentengedrag ... De uitdagingen voor de bedrijven zijn overal', aldus Herman Derache, Managing Director van Sirris. 'De wereld verandert in een oogwenk. Voor bedrijven wordt het bijgevolg steeds moeilijker om het verschil te maken, om een stap voor te blijven. En al helemaal als ze er alleen voor staan. Daarom treedt Sirris meer dan ooit als een hands-on partner voor technologische innovatie, dé manier om als bedrijf het verschil te maken en tot duurzame groei te komen.'
Een uniek aanbod voor de adoptie van technologie
'Innoveren houdt risico’s in vergt veel middelen', verduidelijkt Jeroen Deleu, Director Strategy & Corporate Development bij Sirris. 'En in tijden dat risico's en middelen zeer gevoelig liggen, wil Sirris voor gemoedsrust zorgen. Daarom verlenen we uitgebreide steun aan bedrijven die ons benaderen. Zo bieden we hun bijvoorbeeld directe toegang tot meer dan 150 multidisciplinaire experts en 200 partners, 8 industriële labs en massa’s inspiratie in specifieke nichedomeinen.'
'We hebben ook een industriële community opgericht met Agoria, de federatie van de technologische industrie, om onze diensten beter op elkaar af te stemmen. Zo willen we ervoor zorgen dat de Belgische technologiebedrijven, samen goed voor 320.000 werknemers, over een totaalaanbod van acties en middelen beschikken om hun innovatieambities waar te maken.'
Een vernieuwde identiteit, een nieuwe stijl
Toegankelijk, inspirerend, gedurfd, toegewijd, accuraat ... Het zijn slechts enkele kernwaarden die centraal staan in de vernieuwde identiteit van Sirris. Ze werden niet zomaar lukraak gekozen. Ze zijn daarentegen de vrucht van een intensieve strategische oefening. Herman Derache: 'We hebben uitvoerig gepraat met bedrijven, belangrijke klanten, overheidsinstanties, partners, Agoria-medewerkers en, uiteraard, ook met de collega’s bij Sirris. We staan allemaal voor dezelfde uitdagingen. En we zijn ervan overtuigd dat we op basis van hun feedback de juiste koers hebben gekozen.'
De bijgestelde koers komt tot uiting in enkele belangrijke communicatie-initiatieven:
- Een overzichtelijke website zodat geïnteresseerde bedrijven snel hun weg vinden naar de relevante vakgebieden, industriële labs, partners en Sirris-experts.
- Een toonaangevend contentplatform om inzichten en inspiratie te delen over de technologie die bedrijven de komende jaren zal vormgeven.
- Een verfrissende visuele huisstijl om de dynamische mentaliteit te benadrukken en onze graphics af te stemmen op het type organisatie dat Sirris is geworden.